تاريخ : دو شنبه 2 / 2 / 1391برچسب:, | 19:46 | نویسنده : م

 

 

 

ماست سل ها سلولهای بزرگی هستند که به تعداد زیاد در بافت همبند یافت می شوند وظیفه اصلی ماست سل ها ذخیره واسطه های شیمیایی است که در جریان واکنش های آلرژیک آنها را آزاد می سازند و مهم ترین واسطه های شیمیایی مترشحه بوسیله ماست سل ها ، هپارین و هیستامین می باشند. هپارین یک ماده ضد انعقاد خون است که در متابلیسم چربی ها نیز دخالت دارد. هیستامین ماده ای است که با گشاد کردن مویرگها وافزایش نفوذپذیری آنها سبب قرمزی و تورم موضعی می شود و با منقبض کردن عضلات صاف دیواره برونشیولهای تنفسی ، مشکل تنفسی ایجاد می کند . این عوارض در مجموع واکنش آلرژیک نامیده می شوند.

 واکنش آلرژیک در افراد حساس شده شدید می باشد و آنافیلاکسی نامیده می شود که ممکن است منجر به شوک آنافیلاکسی و یا حتی مرگ شود. کلوترین ماده دیگری است که توسط ماست سلها ترشح می شود و باعث انقباض آهسته عضلات صاف می گردد و از دیگر مواردی که توسسط ماست سل ها ترشح می شوند ، فاکتور جذب کننده ائوز ینوفیلی ، فاکتور محرک پلاکتها و پروستاگلاندین ها را می توان نام برد . ترشح ماست سل ها در پاسخ به مواد آلرژن ، با دخالت عوامل ایمنی صورت می گیرد . بدین معنی که غشاء ماست سلها حاوی رسپتورهای متعدد برای نوعی از آنتی بادی مترشحه توسط پلاسماسل بنام JgE می باشد . JgE مترشحه ، در پاسخ به یک ماده آلرژن به رسپتورهای سطح ماست سل چسبیده و در آن حالت باقی می ماند . در این شرایط اتصال آنتی ژن با آنتی بادیهای سطح ماست سل سبب تخلیه سریع و ناگهانی گرانولهای ماست سل می شود. به همین دلیل عکس العمل بدن نسبت به ورود مجدد مواد آلرژیک شدید تر و خطرناکتر می باشد و ماست سلها از سلولهای اجدادی مغز استخوان منشأ می گیرند و به نظر می رسد سلولهای اجدادی ماست سلها در خون گردش می کنند و پس از ورود به بافت همبند به ماست سل تمایز می یابند.

 



تاريخ : دو شنبه 2 / 2 / 1391برچسب:, | 19:37 | نویسنده : م

مقدمه

اولین عملی که در ارتباط با سیستم ایمنی بدن به وقوع می‌پیوندند عبارت است از به دام‌اندازی و نابود کردن و به عبارتی فاگوسیت کردن هر ماده خارجی که وارد بدن می‌شود. سلولهایی که مسئول این عمل در بدن پستانداران می‌باشند در دو سیستم طبقه‌بندی می‌شوند. اول سیستم میلویید که شامل سلولهایی است که دارای عمل سریع بوده ولی قادر به ادامه این عمل به مدت طولانی نیستند و شامل نوتروفیلها ، ائوزینوفیلها و بازوفیلها می‌باشد. دوم سلولهای سیستم فاگوسیتیک تک‌هسته‌ای که کندتر عمل کرده ولی در عوض بارها عمل فاگوسیتوز را تکرار می‌کنند. این سلولها مسوول پردازش آنتی‌ژن برای پاسخ ایمنی هستند.

 

 سیستم فاگوسیتیک تک‌‌هسته‌ای از سلولهایی به نام ماکروفاژ که دارای یک هسته مدورند، تشکیل شده است. برخلاف نوتروفیلها ، ماکروفاژها قادر به انجام فاگوسیتوز بطور مداوم هستند. ماکروفاژها ، آنتی‌ژن را مورد پردازش قرار داده و آنرا برای پاسخ ایمنی مهیا می‌سازند. این سلولها همچنین با از بین بردن بافتهای مرده ، در حال مرگ و یا تخریب شده مستقیما در عمل ترمیم نسوج شرکت می‌نمایند.

 

حضور ماکروفاژها در بافتهای مختلف بدن

ماکروفاژها انتشار وسیعی در سرتاسر بدن دارند. ماکروفاژهای نابالغ موجود در جریان خون به مونوسیت موسومند. مونوسیتها بطور معمول حدود 5% از جمعیت لوکوسیتها را تشکیل می‌دهند. ماکروفاژهای بالغ موجود در بافت پیوندی هیستوسیت (Histiocyte) نام دارد و آنهایی که جدار سینوزوییدهای کبد را می‌پوشانند به سلولهای کوپفر (Kupffer cells) موسومند.

 ماکروفاژهای موجود در مغز میکروگلیا (Microglia) و بالاخره آنهایی که در ریه‌ها وجود دارند، ماکروفاژهای آلوئولار نامیده می‌شوند. تعداد زیادی از ماکروفاژها در طحال ، مغز استخوان و عقده‌های لنفاوی ساکن هستند. صرف‌نظر از نام و مکان ، تمام این سلولها ماکروفاژ بوده و جزیی از سیستم فاگوسیتیک تک‌هسته‌ای به شمار می‌روند.

 

ساختمان ماکروفاژها

شکل ظاهری ماکروفاژها با توجه به تنوع محل استقرار آنها در بدن متفاوت است. در سوسپانسیون ، آنها به شکل سلولهایی مدور با قطر تقریبی 14-20 میکرومتر هستند. ماکروفاژها دارای سیتوپلاسم فراوان و یک هسته واحد در مرکزشان می‌باشند. این هسته ممکن است گرد و یا لوبیایی شکل باشد. سیتوپلاسم اطراف هسته واجد میتوکندری ، تعداد زیادی لیزوزوم ، مقداری شبکه آندوپلاسمی دانه‌دار (خشن) و دستگاه گلژی می‌باشد و این نشان‌دهنده توانایی سلول برای سنتز و ترشح پروتئینهاست. سیتوپلاسم محیطی معمولا فاقد ارگانلهای سلولی بوده و دائما در حرکت است. به حرکت در آوردن این جز سیتوپلاسم با ایجاد مداوم پاهای کاذب به انجام می‌رسد.

 

ماکروفاژها خیلی محکم به سطوح شیشه‌ای چسبیده و سپس با خارج ساختن فیلامانهای سیتوپلاسمی باریک و طویل روی این سطوح پخش می‌شوند. بعضی ماکروفاژها دارای اختلافاتی با ساختمان پایه فوق‌الذکر می‌باشند. مثلا مونوسیتهای خون محیطی دارای هسته‌هایی گرد هستند که با پیشرفت روند بلوغ سلول به تدریج از حالت گرد خارج شده و طویل می‌گردند، ماکروفاژهای آلوئولار معمولا فاقد شبکه آندوپلاسمیک دانه‌دار بوده و در عوض سیتوپلاسمشان پر از گرانول است و بالاخره سلولهای میکروگلیا موجود در سیستم عصبی مرکزی دارای هسته میله‌ای شکل و زواید سیتوپلاسمی طویلی هستند که این زواید در صورت تحریک سلول توسط آسیب بافتی از بین می‌روند.

 پاسخ ایمنی سلولی به برخی از ارگانیسم‌ها سبب رشد ماکروفاژها و نیز افزایش تعداد لیزوزوم‌های موجود در آنها می‌گردد. سلولهایی که بدین طریق حاصل می‌شوند، ماکروفاژ فعال شده نام دارند. در صورتی که ماده بیگانه برای مدت طولانی در بدن باقی بماند، تعداد زیادی ماکروفاژ در اطراف این ماده تجمع حاصل کرده و از نظر بافت‌شناسی منظره‌ای شبیه به این تلیوم پیدا می‌کنند. از اینرو ، این سلولها به سلولهای اپی‌تلیویید موسومند. در صورتی که لزوم به دربرگیری ذراتی بزرگ که قابل بلعیده شدن توسط یک سلول واحد نیستند احساس شود، سلولهای اپی‌تلیویید می‌توانند به یکدیگر متصل شده و تشکیل سلولهای چند هسته‌ای به نام Gaint cell را بدهند.

 

اعمال ماکروفاژها

ماکروفاژها علاوه ‌بر دربرگیری مواد بیگانه ، دارای اعمال مهم دیگری نیز در ارتباط با دفاع بدن می‌باشند. این سلولهای علاوه بر به انجام رساندن فاگوسیتوز ، عهده‌دار ترشح فاکتورهایی هستند که باعث ایجاد تب شده و برروی پاسخهای التهابی نیز تاثیر می‌گذارند. آنها همچنین مسوول پردازش آنتی‌ژن برای ایجاد پاسخ ایمنی بوده و بالاخره باعث تقویت فرآیند ترمیم بافتها می‌گردند. در اثر تحریک ماکروفاژ توسط باکتریها ، فرآورده‌های باکتریایی و یا تخریب بافتی ، از این سلولها ، پروتیینی موسوم به اینترلوکین 1 ترشح می‌شود که باعث ایجاد یک پاسخ عمومی به جراحت می‌گردد.

 برخی از اعمال اینترلوکین 1 عبارتند از ایجاد تب ، تحریک نوتروفیلها و تاثیر بر روی راههای متابولیکی بدن از طریق بسیج کردن منابع انرژی به منظور از بین بردن عامل مهاجم. ماکروفاژها یکی از عناصر فعال موثر بر فرآیند التهاب هستند. این سلولها به سمت محل تهاجم میکروب جلب شده و علاوه بر کمک به حذف عامل مهاجم فاکتورهایی را نیز از خود ترشح می‌کنند. ماکروفاژها با داشتن شبکه آندوپلاسمی خشن ، قادر به سنتز و ترشح پروتئینها می‌باشند. برخی از این پروتئینها بطور مداوم آزاد می‌شوند. مانند آنزیم لیزوزیم و بعضی از تولیدات ماکروفاژها تنها در حین فاگوسیتوز آزاد می‌شوند که این ترکیبات باعث تخریب بافتی شده و تاثیر بسزایی بر التهاب دارند.

 

گیرنده‌های سطحی ماکروفاژها

ماکروفاژها دارای گیرنده‌های سطحی مختلفی هستند بر روی سطح ماکروفاژهای انسان و موش گیرنده‌هایی برای آنتی‌بادیها وجود دارد. در نتیجه ذراتی که بوسیله آنتی‌بادی پوشیده شده‌اند می‌توانند خیلی محکم به ماکروفاژها متصل شوند و آنتی‌ژن را در درون ماکروفاژ به این ترتیب نابود می‌گردد.

 

 پردازش آنتی‌ژن توسط ماکروفاژها

اگر تمام مواد بیگانه بطور کامل توسط سلولهای فاگوسیتیک بالغ و هضم و نابود می‌شدند، دیگر نه محرکی برای ایجاد پاسخ ایمنی وجود داشت و نه نیازی به آن . بنابراین مقداری از آنتی‌ژن باید به صورت دست نخورده برای تحریک سلولهای حساس به آنتی‌ژن حفظ شود. آزمایشهایی که با استفاده از آنتی‌ژن نشان‌دار شده توسط مواد رادیواکتیو انجام شده نشان‌دهنده این حقیقت است که با وجود هضم و از بین رفتن قسمت اعظم آنتی‌ژن ، چند مولکول از آن در داخل تعدادی ماکروفاژ ، دست نخورده باقی مانده و بر روی غشای سطحی سلول یافت می‌شوند. همه ماکروفاژها قادر به پردازش آنتی‌ژن برای پاسخ ایمنی نیستند.



تاريخ : دو شنبه 2 / 2 / 1391برچسب:, | 19:29 | نویسنده : م

 

بافت همبند بافتها و ارگانهای مختلف را به هم می‌پیوندد. این بافت در زیر اپی تلیوم و اطراف ارگانهای مختلف به عنوان یک لایه پشتیبان عمل می‌نماید و به همین دلیل آن را بافت پشتیبان نیز می‌نامند. بافت همبند از سه جز اصلی یعنی سلولها ، رشته‌ها و ماده زمینه‌ای تشکیل شده است.

 

 

 

دید کلی

مهمترین وظایف بافت همبند ، با توجه به اجزا تشکیل دهنده آن شامل موارد زیر است.

1.پشتیبانی از سایر بافتها.

2.فراهم آوردن محیط قابل انتشار برای مبادله مواد غذایی و دفعی بین خون و سلولها.

3.شرکت در دفاع از بدن با داشتن سلولهای ماکروفاژ ، پلاسماسل ، ماست سل و … و بروز دادن واکنش التهابی و جلوگیری از انتشار عوامل بیماری‌زا.

 4.ذخیره آب ، الکترولیتها و پروتئینها.

5.شرکت در ترمیم زخمها.

 برش عرضی رشته‌های بافت همبند

 سلولهای بافت همبند

 فیبروبلاست

فیبروبلاست ، فراوان‌ترین سلول بافت همبند است که همه انواع رشته‌های بافت همبند و مواد آلی ماده زمینه‌ای را سنتز می‌کند. فیبروبلاست ، سلولی است با هسته بیضوی و روشن و دارای کروماتین ظریف است که حاوی یک یا دو هستک واضح می‌باشد. ارگانهای دخیل در پروتئین سازی در فیبروبلاست بطور گسترده دیده می‌شوند. در مواردی که فعالیت سلول کاهش می‌یابد، اندازه سلول کوچکتر شده و هسته آن پر رنگ و دوکی دیده می‌شود که در این حالت فیبروسیت نیز می‌نامند. فیبروسیتها درصورت تحریک قابل برگشت به حال فعال می‌باشند.

 

ماکروفاژها

ماکروفاژها سلولهایی دارای قدرت بیگانه خواری هستند که سلولهای فرسوده و بقایای سلولی و میکروارگانیسمها را به درون خود کشیده و توسط آنزیمهای لیزوزومی ازبین می‌برند. ماکروفاژها بطور غیر مستقیم درحفظ و ترمیم و بطور غیر مستقیم در دفاع از بدن دخیل هستند. ماکروفاژها از مغز استخوان نشات می‌گیرند. ماکروفاژ آزاد دارای هسته‌ای لوبیایی و خارج از مرکز و سیتوپلاسمی وسیع و حاوی اجسام باقی مانده می‌باشد که آنها را به سادگی از فیبروبلاستها قابل تشخیص می‌سازد.

 علاوه بر ماکروفاژهای بافت همبند ، سایر بافتها و ارگانها نیر دارای سلولهایی با ویژگیهای ماکروفاژها می‌باشند که اسامی متفاوتی به آنها داده می‌شود. به عنوان مثال ، این سلولها را در کبد به نام کوپفر ، در ریه به نام ماکروفاژهای ریوی ، در بافت عصبی مرکزی به نام میکروگلی و در ارگانهای لنفی به نام ماکروفاژهای دیواره سینوزوئیدی می‌نامند.

 

پلاسماسل

پلاسماسلها سلولهایی هستند بیضوی یا تخم مرغی شکل با هسته کناری که سیتوپلاسم آنها به علت وسعت فراوان شبکه آندوپلاسمی دانه‌دار ، که قسمت عمده سیتوپلاسم را اشغال کرده بازوفیل دیده می‌شود. بارزترین مشخصه پلاسماسلها طرح هسته آنها می‌باشد که نقاط تیره و روشن کروماتین در آن منظره‌ای شبیه صفحه ساعت یا چرخ ارابه ایجاد می‌نماید.

 در اغلب پلاسماسلها ، در بالای هسته منطقه روشنی جلب توجه می‌کند که با دستگاه گلژی وسیع سلول مطابقت می‌نماید. پلاسماسلها از سلولهای لنفوسیت B مشتق می‌شوند. به این معنی که لنفوسیت B پس از برخورد با آنتی ژن تحریک و تقسیم می‌گردد که یکی از سلولهای حاصل از تقسیم ، به پلاسماسل تبدیل می‌شود.

 ماست سلها

ماست سلها سلولهای بزرگی هستند که به تعداد زیاد در بافت همبند یافت می‌شوند و سیتوپلاسم آنها حاوی گرانولهای درشت و بازوفیل می‌باشد. وظیفه اصلی ماست سلها ذخیره واسطه‌های شیمیایی است که در جریان واکنشهای آلرژیک آنها را آزاد می‌سازند و مهمترین واسطه‌های شیمیایی مترشحه بوسیله ماست سلها هپارین و هیستامین می‌باشند.

 ماست سلهایی که در غشاهای مخاطی یافت می‌شوند بجای هپارین حاوی کندروایتین سولفات می‌باشند و بر این اساس ماست سلها را دو نوع متفاوت محسوب می‌کنند. لکوترین ماده دیگری است که توسط ماست سلها ترشح می‌شوند و باعث انقباض آهسته عضلات صاف می‌گردند. غشای ماست سلها حاوی رسپتورهای متعدد برای نوعی از آنتی بادی مترشحه توسط پلاسماسل به نام IgE می‌باشد.

 

سلولهای چربی

سلولهای گرد یا چند وجهی هستند که چربی ذخیره شده در آنها به صورت قطره‌ای بزرگ ، حجم عمده سلول را اشغال می‌کند.

 

سلولهای مزانشیمی

سلولهای مزانشیمی تشکیل دهنده لایه مزودرم جنینی هستند که از نظر شکل ظاهری شبیه فیبروبلاستها می‌باشند. این سلولها چند استعداده می‌باشند و قادرند به انواع مختلف سلولها تمایز یابند و به همین دلیل به سلولهای متمایز شده نیز معروفند.

 

رشته‌های بافت همبند

 

رشته‌های کلاژن

این رشته‌ها از پروتئین هم نام خود به اسم کلاژن ساخته شده‌اند که فراوان‌ترین پروتئین بدن محسوب می‌گردد. رشته‌های کلاژن در همه انواع بافت همبند ، ولی به میزان متفاوت یافت می‌شوند. سنتز کلاژن بوسیله فیبروبلاستها مشابه ساخت سایر پروتئینها می‌باشد. سنتز کلاژن توسط سلولهای استئوبلاست دراستخوان ، کندروپلاست در غضروف ، ادونتوپلاست در دندان ، سلولهای عضله صاف در دیواره رگهای خونی و سلولهای اپی‌تلیال نیز انجام می‌گیرد. ترکیب اسید آمینه تشکیل دهنده کلاژن در بافتهای مختلف دارای تفاوتهای جزئی است.

 

رشته‌های رتیکولر

رشته‌های رتیکولر فیبریلهایی متشکل از کلاژن نوع III که با رنگ آمیزی معمولی قابل رویت نیستند، می‌باشند. چون این رشته‌ها با املاح نقره به رنگ سیاه در می‌آیند، رشته‌های نقره دوست نیز نامیده می‌شوند. رشته‌های رتیکولر توری ظریفی را در اطراف سلولهای کبدی و کلیوی ، غدد درون ریز و سلولهای عضلانی و عصبی بوجود می آورند. همچنین داربست اعضای لنفی و خونساز از رشته‌های رتیکولر تشکیل شده است.

 

رشته‌های الاستیک

رشته‌هایی هستند باریک و منشعب و دارای قابلیت ارتجاعی که نسبت به رشته‌های کلاژن استحکام کمتری دارند و با رنگ آمیزی اختصاصی رنگ می‌گیرند. این رشته‌ها ، به مقدار فراوان در بافتهای انعطاف پذیر نظیر شریانهای بزرگ (آئورت) ، ریه و مجاری تنفسی ، پوست ، داربست طحال و لیگامانهای بین مهره‌ای یافت می‌شوند.

 ماده زمینه‌ای

سلولها و رشته‌های بافت همبند بوسیله ماده‌ای بی شکل به نام ماده زمینه‌ای یا ماتریکس احاطه شده‌اند. ماده زمینه‌ای مرکب از گلیکوز آمینو گلیکانها ، گلیکو پروتئینها و مایع بافتی است.

 

مایع بافتی

مایع موجود در ماده زمینه‌ای بافت همبند را که متشکل از آب ، الکترولیتها و مقداری پروتئین و متابلیت می‌باشد، مایع میان بافتی می‌نامند، که محیط قابل انتشاری را بین خون و سلولها فراهم می‌آورد. منشا مایع بافتی پلاسمای خون می‌باشد



تاريخ : دو شنبه 2 / 2 / 1391برچسب:, | 19:19 | نویسنده : م

مقدمه

هر بافت مجموعه‌ای از سلولهای تخصص یافته می‌باشد که کار معینی را انجام می‌دهند. بافتهای بدن به چهار دسته اصلی به نامهای پوششی ، همبند یا پیوندی ، عضلانی و عصبی تقسیم می‌شوند. بافتهای غضروفی ، استخوانی و خونی بافتهای همبند تخصص یافته محسوب می‌شوند. یادگیری جزئیات ساختمانی ارگانها و اعضای مختلف برای فهم فعالیت فیزیولوژیک و تغییرات پاتولوژیک آنها ضروری است. بنابراین بافت شناسی نه تنها به عنوان علمی مستقل نمی‌تواند مطرح گردد بلکه بهتر است مرتبط با سایر شاخه‌های علم پزشکی و به عنوان یکی از پایه‌های اصلی علوم پایه پزشکی مورد توجه قرار گیرد. ابزار کار اصلی در زمینه بافت شناسی انواع میکروسکوپها می‌باشد.

 

 

بافت پوششی

بافت پوششی بیرونی‌ترین و درونی‌ترین سطح هر اندام را می‌پوشاند. مانند آندوتلیوم (پوشش درونی رگهای خونی) یا مزوتلیوم (پوشش سطح بیرونی قلب ، شش و دستگاه گوارش). این نوع بافت ممکن است از اکتودرم ، مزودرم و یا آندودرم منشا بگیرد. برای مثال پوشش پوست اکتودرمی است ولی پوشش رگهای خونی مزودرمی است. بافت پوششی اندام ممکن است دارای برجستگی (جوانه چشایی) ، چین خوردگی (کریپتهای روده) ، و یا پرز (روده کوچک) باشد این ساختارها سطح اندامهای مربوطه را افزایش می‌دهند.

 بافتهای پوششی در بدن وظایف متعددی دارند بافت پوششی بر روی بخش غیر سلولی قرار گرفته است که باعث ارتباط پوشش اندام با بافتهای زیرین می‌شود این قسمت غشای پایه نام دارد که در اغلب اندامها دیده می‌شود. به استثنای سینوزوئیدها و مویرگهای لنفی که غشای پایه ممتد ندارند. غشای پایه شامل گلیکوپروتئینهایی به نام لامینین و انتاکتین. رشته کلاژن IV و رشته‌های شبه کلاژن (شبکه ای) است. پروتئینی به نام هپارین سولفات و فیبرونکتین از دیگر ترکیبات غشای پایه است.

 

ساختار انواع بافتهای پوششی

بافت پوششی به دو شکل ساده (تک لایه‌ای) و مطبق (چند لایه‌ای) در بدن وجود دارد.

•بافت پوششی ساده: این نوع بافت فقط دارای یک لایه سلولی است که بر روی غشای پایه قرار گرفته است این بافت سه نوع است. بافت پوششی ساده مکعبی ، بافت پوششی ساده استوانه‌ای و بافت پوششی ساده سنگفرشی از انواع این بافتها هستند.

 •بافت پوششی مطبق

 

وظایف بافت پوششی

بافت پوششی به عنوان محافظ بدن و ترشح مواد مانند غدد ترشحی درون ریز و برون ریز و دفع مواد مانند بافت پوششی کلیه و جذب مواد مانند بافت پوششی روده و دریافت حس مانند مخاط بینی و نرم کردن مانند مخاط روده و تکثیر مانند بیضه و تخمدان نقش دارد.

 بافت پیوندی

چون این نوع بافت دارای سلول و ماده زمینه‌ای با ویژگیهای خاصی است لذا قادر به انجام کارهایی است که با نام آن متناسب است. این نوع بافت ، ارتباط بین بافتها را برقرار می‌سازد ضمن اینکه به دلیل وجود سلولهایی مانند هیستوسیت ، پلاسموسیت ، ماست سل و انواع سلولهای خونی قادر به حفاظت و نگهداری بدن نیز هست. در ضمن سلولهایی نظیر فیبروبلاست و مزانشیم تمایز نیافته دارد که در مواقع لزوم کار ترمیم را انجام می‌دهند.

 

انواع بافت پیوندی

خون ، غضروف و استخوان هر سه خود نوعی بافت پیوندی هستند هر چند که خون ، سیال غضروف نیمه جامد و استخوان سخت است. کار خون دفاع و تغذیه اندامها و اکسیژن رسانی است و کمبود یا افزایش آن باعث ایجاد بیماری می‌شود. با وجود اینکه گویچه‌های خون در هر لحظه از بین می‌روند ولی بخشهایی در بدن وجود دارند که اعمال خونسازی را انجام می‌دهند کلیه اعمال خون سازی با تغییر سلول مادر یعنی هموسیتوبلاست انجام می‌گیرد.

 غضروف بافتی قابل ترمیم است وممکن است نرم ، نظیر غضروف شفاف قابل انعطاف نظیر غضروف ارتجاعی و سخت مانند غضروف رشته‌ای باشد. استخوان یکی از سخت‌ترین انواع بافت پیوندی است. سختی آن بیشتر به یک ماده پلاستیکی شباهت دارد تا به یک سنگ. زیرا کاهش کلسیم آن را نرم می‌کند و کاتیونهایی نظیر سرب ، استرانسیم و رادیم جانشین کلسیم می‌شوند و سختی استخوان را از بین می‌برند. استخوان نظیر دیگر بافتهای پیوندی ، شامل ماده زمینه‌ای و سلولهای بافت استخوانی است. ماده زمینه‌ای به دو صورت بی‌شکل و شکل‌دار وجود دارد.

 بافت ماهیچه‌ای

 

سه نوع بافت ماهیچه‌ای صاف ، مخطط و ماهیچه قلب وجود دارد ماهیچه قلب وجود دارد. ماهیچه صاف دوکی شکل است و فیلامنتهای آن اکتین ، میوزین و دسمین هستند. علاوه بر تفاوتهایی که در ترکیب شیمیایی فیلامنتها وجود دارد طرز قرار گرفتن فیلامنتها متفاوت است. ماهیچه صاف از نظر عملکرد غیر ارادی است و فعالیت آن را عوامل خارجی کنترل می‌کنند در حالی که عملکرد ماهیچه مخطط ارادی و قابل کنترل است.

 هر ماهیچه از چند رشته یا فیبر ساخته شده است که واحد ساختاری ماهیچه‌ها مشابه سلولها در بافتهای دیگر بدن است. هر فیبر ، علاوه بر ویژگیهای سلول بدن ، فیبریل نیز دارد. فیبریلها از فیلامنتها ساخته شده‌اند. ماهیچه قلب تشابه بسیار با ماهیچه مخطط دارد، تفاوتهایی نیز در ساختار آن مشاهده شده است برای مثال سارکولم در دو ماهیچه با یکدیگر تفاوت دارند و به جای تریاد در ماهیچه مخطط ، دیاد در ماهیچه قلب وجود دارد. وجود صفحات ارتباطی تفاوت دیگر ماهیچه قلب و ماهیچه مخطط است.

 

بافت عصبی

منشا بافت عصبی اکتودرم است و سلولهایی به نام نوروبلاست آن را می‌سازند. واحد ساختاری بافت عصبی نورون است که تحریکات را به تنهایی از راه سیناپس با نورونهای دیگر هدایت می‌کند انواع نورون وجود دارد و چهار نوع نورون یک قطبی ، دو قطبی ، چند قطبی و نورون پورکنژ در بدن وجود دارد. از تنه نورون زوایدی به نام دندریت و اکسون خارج می‌شوند که بر روی آنها غلافهای میلین و شوان قرار دارند.

 بر حسب وجود یا عدم وجود این دو غلاف ، چهار نوع رشته عصبی در بدن یافت می‌شود و همچنین بر حسب طول آکسون دو نوع رشته عصبی وجود دارد. سیناپسها نیز انواع مختلف دارند برخی آکسوسوماتیک و بعضی آکسودندریتیک هستند. بافت عصبی نیز دارای بافتهای پشتیبان است که منشا آنها در اعصاب مرکزی از لوله عصبی ودر اعصاب محیطی از هلال عصبی است. نوروگلیها یا بافتهای پشتیبان از طریق عمل تبادل مواد ، ماکروفاژ و تصفیه بافت عصبی را حفظ و نگهداری می‌کنند.

 



تاريخ : دو شنبه 2 / 2 / 1391برچسب:, | 18:50 | نویسنده : م

     در این مطلب می خواهیم ۲۰ نکته ی اساسی که احترام شما نزد دیگران را بیشتر می کند و به صورت کاملا علمی ثابت شده است به شما معرفی کنیم.این موارد عبارتند از : ۱ – سلام دادن را تو آغاز کن زیرا سلام موجب اطمینان طرف مقابل می شود. ۲ – تبسم کن زیرا تبسم طرف مقابل را سحر می کند و قلبش را می نوازد. ۳ – به طرف مقابل خود اهمیت ده و از او تقدیر کن و با مردم آنگونه برخورد کن که دوست داری با تو برخود کنند. ۴ – در شادی های مردم شریک شو. ۵ – نیازهای مردم را برآورده کن زیرا بدین ترتیب به قلبشان راه می یابی .نفس ها با برآورده کردن نیازها پر می شود . ۶ – از لغزشها درگذر و در روح و روان خود تسامح نشان بده . ۷ – در جستجوی شگفتی ها باش ودر پی آنها باش که باعث کسب دوستی و جذب قلوب می شود . ۸ – در هدیه دادن بخیل نباش اگر چه قیمت آن کم باشد زیرا ارزش معنوی آن بیشتر از ارزش مادی است . ۹ – دوست داشتن را به طرف مقابل اظهار کن زیرا کلمات دوست داشتنی به قلب ها نفوذ می کند . ۱۰ – در پی نصیحت مردم باش بگونه ای که آبروی مخاطب نرود . ۱۱ – با دیگران در حد توجه شان صحبت کن زیرا افراد میل دارند که در مدار توجه شان کسی با آنها گفتگو کند. ۱۲ – خوشبین باش و بشارت را در دور و بر خود پخش کن . ۱۳ – اگر دیگران کار خوبی انجام دادند از آنها تعریف کن زیرا ستایش در نفس اثر می گذارد اما در تعریف زیاده روی نکن . ۱۴ – کلمات خود را برگزین تا جایگاه تو بالا رود زیرا کلمه ی نیکو بهترین وسیله برای نوازش قلبهاست . ۱۵ – با مردم متواضع باش زیرا انسانها از کسی که احساس برتری می کند متنفر هستند . ۱۶ – در پی صید عیوب دیگران مباش بلکه به اصلاح عیوب خود مشغول باش . ۱۷ – هنرسکوت را بیاموز زیرا مردم کسی را که به آنها گوش می دهد دوست دارند . ۱۸ – دائره دانش خود را وسیع گردان و درهر روز دوست تازه ای بدست آور. ۱۹ – تلاش کن که تخصص و توجهات خود را متنوع تر سازی ،این کار موجب آن میشود که هم دائره علم تو افزایش یابد و هم تعداد دوستانت . ۲۰ – اگر کار خوبی برای شخصی انجام دادی منتظر عوض آن نباش.



تاريخ : پنج شنبه 31 / 1 / 1391برچسب:, | 11:53 | نویسنده : م

na khoshHalam na qamginam / na ruhani na bi dinam Na zendani na azadam /sokutam ya k faryadam? Nemidanam,nmidanam... Man az shoqe darun mastam / ya az qamhaye del khastam? Man az tarse darun bimar / ya az divanegi bizar? Na,az khod man nmitarsam / agar k sade milarzam Va shayad dar harasam man / az in divane dar ma'man Nmidanam,nmidanam... *(ZAHRA)*



تاريخ : جمعه 30 / 1 / 1391برچسب:, | 21:16 | نویسنده : م

سلام دوستان

 برای این ساعت از سایت BOXDL یک آهنگ قدیمی رو به یاد کودکی براتون آماده کردم.

 آهنگ کارتون بچه های آلپ که البته نام اصلی آن Story of the Alps: My Annette است، که محصول ۱۹۸۳ کمپانی انیمیشن سازی ژاپن NIPPON ANIMATION و به کارگردانی “کوزو کوزوشا” می باشد.

 این مجموعه داستان دختری بنام آنت را روایت می‌کند که در یکی از دهکده‌های سوئیس به همراه پدر و مادر باردار و مادر بزرگش زندگی می‌کند آنت با پسری بنام لوسین رابطه دوستانه‌ای دارد. مادر آنت هنگام زایمان می‌میرد و برادر آنت (دنی) زنده می‌ماند بعد از چند سال دنی در یک حادثه‌ای که به نوعی لوسین در آن مقصر بوده از دره پرتاب می‌شود و توان راه رفتن را از دست می‌دهد. پس از این حادثه آنت که لوسین را مقصر می‌دانسته با او قهر می‌کند… تا اینکه بعد از یک عمل فداکارنه لوسین به نوعی در درمان دنی کمک می‌کند و این رابطه دوستانه دوباره شکل می‌گیرد. در این مجموعه شخصیت پیرمردی که در جنگل به تنهایی زندگی می‌کند و کار خراطی روی چوب را به لوسین یاد می‌دهد از کاراکترهای جالب آن است.

 مجموعه “بچه های آلپ” با نام اصلی “داستان آلپ: آنت من” از محصولات کمپانی نیپون است. داستانی که روایتگر تلخی های زندگی، عشق، تنفر و بخشش و… می‌باشد. موزیک اصلی این کارتون را Ryouhei Hirose ساخته است که ژاپنی می‌باشد و موزیک دلنشینی که از تلویزون ایران پخش شده را جناب آقای مجید انتظامی ساخته که در آن از سازهای سنتی از جمله سنتور نیز استفاده شده است.

لینک دانلود با زمان2:14

حجم فایل: 895 KB

 رمز: www.boxdl.ir



تاريخ : جمعه 30 / 1 / 1391برچسب:, | 20:56 | نویسنده : م

پس از مردن چه خواهم شد، نمی دانم

نمی خواهم بدانم کوزه گر

از خاک اندامم

چه خواهد ساخت

ولی بسیار مشتاقم

که ازخاک گلویم

سوتکی سازد

گلویم سوتکی باشد

به دست کودکی

گستاخ و بازیگوش

که او یکریز و پی درپی

دم گرم خودش را

در گلویم سخت بفشارد

و خواب خفتگان

آشفته و آشفته تر سازد

و گیرد او بدین ترتیب

تاوان سکوت و انتقام و اختناق مرگبارم را



تاريخ : شنبه 30 / 1 / 1391برچسب:, | 20:37 | نویسنده : م

 

عزیزم!

 می توانی خوشحال باشی، چون من دختر کم توقعی هستم.

 اگر می گویم باید تحصیلکرده باشی، فقط به خاطر این است که بتوانی خیال کنی بیشتر از من می فهمی!

اگر می گویم باید خوش قیافه باشی، فقط به خاطر این است که همه با دیدن ما بگویند"داماد سر است!" و تو اعتماد به نفست هی بالاتر برود!

 اگر می گویم باید ماشین بزرگ و با تجهیزات کامل داشته باشی، فقط به این خاطر است که وقتی هر سال به مسافرت دور ایران می رویم توی ماشین خودمان بخوابیم و بی خود پول هتل ندهیم!

 اگر عروسی آن چنانی می خواهم، فقط به خاطر این است که فرصتی به تو داده باشم تا بتوانی به من نشان بدهی چقدر مرا دوست داری و چقدر منتظر شب عروسیمان بوده ای!

 اگر می گویم هرسال برویم یک کشور را ببینیم، فقط به خاطر این است که سالها دلم می خواست جواب این سوال را بدانم که آیا واقعا "به هرکجا که روی آسمان همین رنگ است"؟! اگر تو به من کمک نکنی تا جواب سوالاتم را پیدا کنم، پس چه کسی کمکم کند؟!

 

اگر از تو توقع دیگری ندارم، به خاطر این است که به تو ثابت کنم چقدر برایم عزیزی!



تاريخ : جمعه 30 / 1 / 1391برچسب:, | 16:2 | نویسنده : م

خاک خواهی شد!

از رخ آیینه ها هم پاک خواهی شد!

چون غباری گیج، گم، سرگشته در افلاک خواهی شد!



تاريخ : جمعه 30 / 1 / 1391برچسب:, | 15:44 | نویسنده : م

رفتم دکتر میگم:دو روزه بدنم خیلی درد میکنه!

 بعد از ۱۰ دقیقه معاینه میگه: میخوای واست دارو بنویسم؟!

 پـَـ نه پــَ میخوای واسم دعا بنویس که مهرتم بیفته تو دلم

 

زنگ زدم میگم مامان بیا منو گرفتن…

 میگه خاک تو سرم, گشت ارشاد؟

 پـَـ نه پــَ مرکز نخبگان ایران

 

میگم بابا… تصمیم رو گرفتم… می خوام زن بگیرم…

 میگه میشناسیش؟ میگم آره..

میگه مجرده؟

 پـَـ نه پــَ منتظرم شوهرش رضایت نامشو امضا کنه بریم خواستگاری

 

لباسامو ریختم تو ماشین لباسشویی بابام گفت میخوای بشوریشون ؟گفتم په نه په میخوام تفاضل شتاب نیروی گریز از مرکز ماشین و از شتاب گرانش زمین در زمانی که با ماه و خورشید و زحل در یک خط قرار میگیره حساب کنم بفرستم واسه ناسا !!!

 

صدای خروپفش کشتمون ! تکونش دادم از خواب پریده، میگه سر صدام اذیتت می‌کنه؟

میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ جنس صداتو دوست دارم می‌خواستم بت بگم سعی‌ کن تو اوج که میری رو تحریرات بیشتر کار کنی‌

 

تو تاکسی تنها نشستم میخوام کرایه حساب کنم طرف میگه ۱ نفر؟!

میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ ۲ نفر حساب کن خورزوخان هم هست

 

حالا از تاکسی پیدا شدم به راننده نیگا میکنم، میگه باقی پولتو میخوای؟

میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام یه دل سیر نیگات کنم که میری دلتنگت نشم

 

رفتم بازار به یارو میگم ۲۰ لیتر اَسِتون میخوام … میگه مصرف صنعتی داری؟! میگم پَـــ نه پَـــــ ۱۰۰۰ پام واسه لاک انگشتای پام میخوام . . .

 

پریشب تو خیابون میرفتم داشتم با فندکم بازی میکردم،

 پلیس رد شده میگه اون چیه؟ فندکه؟ گفتم: پـَـَـ نــه پـَـَـــ مشعل المپیکه دارم میبرم لندن!

 میگه پـَـَـ نــه پـَـَــــ و زهرمار، سوار شو بریم…

 میگم کلانتری؟

 میگه پـَـَـ نــه پـَـَــــ میبریمت لندن با پله و مارادونا هم دوتا عکس بندازیم!

 

یارو میره سردخونه میگه : بی زحمت جسد پدربزرگمو تحویل بدین.

میگن : میخوای خاکش کنی؟ پـَـ نـَـ پـَـ میخوام تا گارانتیش تموم نشده ببرم عوضش کنم

 

به دوستم میگم شماره این راننده وانت چنده؟میگه بار داری؟ گفتم پـَـ نـَـ پـَـ یه مساله انتگرال دارم میخام کمکم کنه

 

با سرعت ۷۰ کیلو بایت دارم دانلود میکنم دوستم اومده میگه:ADSL داری؟ گفتم: پـَـ نـَـ پـَـ دایالاپه بهش ردبول دادم خورده

 

عکس برادرزاده هامو نشون دوستم دادم با مامانشون. برگشته میگه ااِاا داداشت زنم داره؟

پـَـ نـَـ پـَـ اینارو تو قرعه کشی بانک برنده شده

 

شب ساعت ۱۱ اومدم خونه بابام آیفونو برداشته میگه میای بالا؟

میگم پـَـ نـَـ پـَـ آشغالا رو که میاری پایین ماهیانه منم بیار !!!

 

به دوستم میگم : وقتشه که دیگه برات آستین بالا بزنیم، میگه یعنی زن بگیرین ؟

پـَـ نـَـ پـَـ وضو بگیریم نماز جماعت بخونیم

 

رفتم بانک به خانمه میگم یه فیش برداشت از حساب می خوام

میگه می خواهی پول بگیری؟

پـــَ نـــَ پـــَ می خوام بهت شماره بدم کاغذ جلو دستم نبود

 

سر کلاس بودیم یه پسره اومد در زد؛ استاد در رو باز کرد؛

پسره می گه اینجا کلاسه؟

پـَـَـ نــــَ پـَـَـــ سفره ی حضرت ابولفضله؛ دور هم نشستیم دعا می خونیم



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 30 / 1 / 1391برچسب:, | 15:25 | نویسنده : م

عکس های زیبا ولی ترسناک میکروسکوپی

نمایشگاهی با عنوان "فضای حیرت انگیز درون" به نمایش تصاویر علمی و هنری تهیه شده توسط مرکز تحقیقات میکروسکوپی و میکروآنالیز استرالیا می پردازد. این مرکز شبکه ای از آزمایشگاه های دانشگاهی سراسر این کشور است.



این جاندار کوچک دریایی، نامش بریوزوئاست که کولونی تشکیل می دهد. هر کدام از این جانداران تنها چند میلیمتر طول دارند. در این عکس اسکلت این جاندار نشان داده شده است. سوراخ های موجود در این اسکلت منافذی برای رسیدن غذا به موجود زنده است. عکس با استفاده از میکروسکوپ الکترونی توسط دیوید سالت از دانشگاه ملی استرالیا گرفته شده است.





این تصویر عضو خرطومی شکل یک شب پره است که برای نوشیدن مایعات از آن استفاده می کند. قسمت های سبز رنگ اندام های چشایی آن هستند. عکس با استفاده از میکروسکوپ الکترونی توسط درن براون از دانشگاه کوئینزلند گرفته شده است.



بیاب و نابودش کن!‌ این تصویر نشان می دهد که چگونه یک سلول سیستم ایمنی بدن، به نام ماکروفاژ به اجسام خارجیمانند باکتری حمله می کند به طوری که از درون نابود می شود. عکس توسط درن براون از دانشگاه کوئینزلند گرفته شده است.




این دندان های یک کیتون است‌. کیتون یک نرم تن آبزی است و از جلبک های روی صخره ها تغذیه می کند. دندان های کیتون برای تغذیه از روی صخره ها باید قوی باشد به همین دلیل دندان های آنان حاوی آهن است که در عکس به رنگ نارجی دیده می شود. تصویر با استفاده از اشعه ایکس توسط دکتر جرمی شا، دانشگاه وسترن استرالیا و پروفسور الن جونز، دانشگاه سیدنی تهیه شده است.




دو دانه گرده از گل اقاقیای استرالیایی. پوشش خارجی نقش محافظ دارد و در تولید مثل گیاه نیز نقش مهمی دارد. هر دانه گرده حدود ۴۴ میکرومتر است. تصویر با استفاده از میکروسکوپ الکترونی توسط دکتر راجر هدی از دانشگاه ملی استرالیا گرفته شده است.




استئوبلاست یا سلول به وجود آورنده استخوان بر روی ماده ای که برای کمک به جوش خوردن استخوان قرار داده شده، رشد می کند این ماده از اکسید کلسیم و دی اکسید سیلیکون و نیز استرانسیوم و روی تشکیل شده و به سلولهای استخوانی کمک می کند بهتر رشد کنند.تصویر با استفاده از میکروسکوپ الکترونی توسط دکتر گوچنگ وانگ و دکتر زوفو لو، دانشگاه سیدنی گرفته شده است.




قسمت های قرمز رنگ مجراهای انتقال شیر در یک پستان مبتلا به سرطان است که توسط بافت های پیوندی احاطه شده است. تصویر توسط آرتور چی ین، الی کیبل، و دکتر لیلین سون از دانشگاه سیدنی گرفته شده است.




یکی از گیاهان متعلق به قطب جنوب به نام "علف مویی شکل". این تصویری از مقطع عرضی ریشه این گیاه است که چیدمان سلول ها را نشان می دهد. عکس توسط دکتر پتا کلود دانشگاه وسترن استرالیا گرفته شده است.





قسمت های قرمز رنگ سلول های مویرگ هایی هستند که قلب را تغذیه می کنند (در زمینه تیره رنگ). نقاط آبی هسته سلول ها هستند. عکس توسط دکتر پل موناگان، دکتر تریسی هینتون،‌ دی گرین و دکتر کیم وارک از سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع (CSIRO) گرفته شده است.





کریستال ها در نوعی مبتکرانه از چدن بسیار سخت. عکس توسط کریس بری، نیک فرگوسون، دکتر پت بریمبی، دکتر گونله پراوست و پروفسور جولی کرنی، از دانشگاه سیدنی گرفته شده است.






تصاویری چرخش داده شده از یک نمونه از آلیاژ آلومینیوم. هر نقطه نشان دهنده یک اتم و قسمت های رنگی نشان دهنده مکان هایی هستند که اتم ها به شکل کریستال درآمده اند. عکس توسط دکتر گنگ شا، دکتر بپتیست گالت از دانشگاه سیدنی گرفته شده است.



کریستال تیتانات استرانسیوم در یک میدان الکتریکی که اطلاعاتی را درباره پتانسیل های الکتریکی به دست می دهد. عکس توسط پروفسور اندرو جانسون، از دانشگاه وسترن استرالیا گرفته شده است.



تاريخ : جمعه 30 / 1 / 1391برچسب:, | 14:28 | نویسنده : م

آن هنگام که مثبت و منفی تو, دنیایی را زیرو رو میکند . آن هنگام که حق لمس سلولها فقط از آن توست و تویی که نظاره گر عظمت خدا درون میکروسکوپ هستی .... نگاه عطشناک بیمار تشنه ی نگاه تیز بین توست ...

   

                      روز علوم ازمایشگاهی مبارک



تاريخ : جمعه 30 / 1 / 1391برچسب:, | 12:32 | نویسنده : م

این تبلیغ رو کیا یادشون هست



تاريخ : جمعه 30 / 1 / 1391برچسب:, | 9:59 | نویسنده : م



دانلود بازی کم حجم نشانه روی پرندگان Birdie Shoot 2 برای کامپیوتر PC

نشانه گیری پرندگان در حال پرواز که شکل و شمایل کارتونی بسیار جذابی دارند موضوع این بازی است. کاربر می بایست با تعدادی تیر که در اختیارش قرار داده شده است اهداف پروازی که همان پرندگان هستند را نشانه رفته و با نشانه گیری صحیح امتیاز کسب کند. Birdie Shoot در محیط های مختلف طراحی شده و جالب است که پرندگان موجود در بازی در سایزهای مختلف طراحی شده اند تا دقت کاربران را بهتر بسنجند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 30 / 1 / 1391برچسب:, | 9:38 | نویسنده : م

 این بار ورژن جدید بازی فوق العاده زیبای پرندگان خشمگین با نام Angry Birds Space را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. این بازی ادامه سری بازیهای Angry Birds میباشد و همانطور که از نامش پیداست در این ورژن پرندگان دوست داشتنی بازی در فضا و سیارات دیگر به جنگ خوکهای بد جنس میروند. این بازی به همراه کرک و سریال نامبر و کاملاً تست شده ارائه شده است. پیشنهاد میکنیم حتماً دانلود کنید.

دانلود

دانلود از سرور 2

دانلود از سرور3

حجم : 32.9 مگابایت

منبع:clickkon.com

 

نکته: کرک بازی در فولدر پس از دانلود موجود میباشد. پس از دانلود و نصب بازی فایل کرک را در محل نصب بازی کپی کرده و جایگزین فایل قبلی با همان نام کنید. همچنین سریال نامبر این بازی

THET-ALEV-LEFR-USWO میباشد که در فولدر بازی پس از دانلود نیز موجود میباشد.

 



تاريخ : جمعه 30 / 1 / 1391برچسب:, | 9:1 | نویسنده : م

Tiny Call Confirm Plus نام برنامه آندورید بوده که با نصب این برنامه روی آندورید خود میتوانید تماس های ناخواسته و مزاحم های تلفنی را به صورت اتوماتیک رد کنید.

پسوند این برنامه .apk بوده که قابل نصب و کار روی آندورید های ۱ ، ۲ و یا بالاتر میباشد.

لینک دانلود

 

   حجم  : ۲۶۳KB

  پسورد : www.p30af.com

  منبع : www.p30af.com



تاريخ : جمعه 30 / 1 / 1391برچسب:, | 8:50 | نویسنده : م

آقا پسر ها :

 

 

۱- با ماشین میرن به بانک، پارک میکنن، میرن دم دستگاه عابر بانک.

۲- کارت رو داخل دستگاه میذارن. 

۳- کد رمز رو میزنن، مبلغ درخواستی رو وارد میکنن.

۴- پول و کارت رو میگیرن و میرن.

 

 

دختر خانم ها :

 

 

۱- با ماشین میرن دم بانک.

 ۲- به خودشون عطر میزنن.

 ۳- احتمالاً موهاشون رو هم چک میکنن.

 ۴- در پارک کردن ماشین مشکل پیدا میکنن.

 ۵- در پارک کردن ماشین خیلی مشکل پیدا میکنن. 

۶- بلاخره ماشین رو پارک میکنن. 

۷- توی کیفشون دنبال کارتشون میگردن. 

۸- کارت رو داخل دستگاه میذارن، کارت توسط ماشین پذیرفته نمیشه.

 ۹- کارت تلفن رو میندازن توی کیفشون. 

۱۰- دنبال کارت عابربانکشون میگردن.

 ۱۱- کارت رو وارد دستگاه میکنن. 

۱۲- توی کیفشون دنبال تیکه کاغذی که کد رمز رو روش یاداشت کردن میگردن. 

۱۳- کد رمز رو وارد میکنن. 

۱۴- ۲دقیقه قسمت راهنمای دستگاه رو میخونن.

 ۱۵- کنسل میکنن. 

۱۶- دوباره کد رمز رو میزنن.

 ۱۷- کنسل میکنن.

 ۱۸- مبلغ درخواستی رو میزنن. 

۱۹- دستگاه ارور (خطا) میده.

 ۲۰- مبلغ بیشتری رو درخواست میکنن.

 ۲۱- دستگاه ارور (خطا) میده.

 ۲۲- بیشترین مبلغ ممکن در خواست میکنن.

 ۲۳- پول رو میگیرن.

 ۲۴- برمیگردن به ماشین. 

۲۵- آرایششون رو توی آینه عقب چک میکنن.

 ۲۶- توی کیفشون دنبال سویچ ماشین میگردن.

 ۲۷- استارت میزنن. 

۲۸- پنجاه متر میرن جلو. 

۲۹- ماشین رو نگه میدارن.

 ۳۰- دوباره برمیگردن جلوی بانک.

 ۳۱- از ماشین پیاده میشن.

 ۳۲- کارتشون رو از دستگاه عابر بانک بر میدارن. (حواس نمی‌ذاره برای آدم)

 ۳۳- سوار ماشین میشن. 

۳۴- کارت رو پرت میکنن روی صندلی کنار راننده. 

۳۵- احتمالاً یه نگاهی هم به موهاشون میندازن.

 ۳۶- میندازن توی خیابون اشتباه.

 ۳۷- برمیگردن.

 ۳۸- میندازن توی خیابون درست.

 ۳۹- پنج کیلومتر میرن جلو. 

۴۰- ترمز دستی رو آزاد میکنن. (میگم چرا اینقدر یواش میره)

 



تاريخ : شنبه 29 / 1 / 1391برچسب:, | 22:49 | نویسنده : م

پسر در حال دویدن…

 زااااارت (صدای زمین خوردن)

 

رفیق پسر: اوه اوه شاسکول چت شد؟ خاک بر سرت آبرومونو بردی الاغ، پاشو گمشو! (شپلخخخخخ "صدای پس گردنی")

 یک رهگذر: چیزی مصرف کردی؟یکم کمتر میزدی خب!

 یک خانوم جوان رهگذر: ایییییش پسر دست و پا چلفتیِ خنگ!

 

 ................................................................

دختر در حال راه رفتن…

 دوفففففففسک (زمین خوردن به دلیل نقص فنی در قسمت پاشنه کفش)

 

رفیق دختر: آخ جیگرم خوبی؟ فدات شم! الهی بمیرم! چی شدی تو یهو؟ وااااااااااای…

 یک رهگذر: دخترم خوبی؟ فشارت افتاده؟ میخوای برسونمت دکتری جایی؟

 یک پسر جوان رهگذر: ای وای خانوم حالتون خوبه؟ دستتونو بدین به من!

 من ماشینم همینجا پارکه یه لحظه وایسین،با این وضع که دیگه نمیتونین پیاده برین

 

 



تاريخ : شنبه 29 / 1 / 1391برچسب:, | 22:41 | نویسنده : م


تاريخ : شنبه 29 / 1 / 1391برچسب:, | 22:39 | نویسنده : م

آلرژی از عوامل شایع در ایجاد پلیپ بینی است

 

 

یکی از شایع ترین عواملی که موجب پلیپ بینی می شود آلرژی است که عوامل مختلفی در بروز آلرژی مؤثر هستند.

 دکتر ابراهیم رزم پا، متخصص گوش، حلق و بینی در گفتگو با   باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: پلیپ از نظر تعریفی یعنی تورم مخاط بینی که اگر کنترل نشود زمینه پلیپ بینی را در افراد ایجاد می کند.

 وی اظهار داشت: تحقیقات نشان می دهد مصرف مواد غذایی از جمله انواع ادویه ها، ترشی، قهوه، کاکائو، مواد سرخ کردنی، آلرژی را در افراد تشدید کرده که در نهایت زمینه پلیپ بینی را ایجاد می کند.

 رزم پا تأکید کرد: افرادی که آلرژی داند اگر تحت درمان قرار نگیرند و به موقع درمان نشوند زمینه ابتلا به پلیپ در این افراد تشدید می شود.

 وی خاطرنشان کرد: تأثیراتی که مواد غذایی بر پلیپ می گذارد تأثیرات غیر مستقیم و طولانی مدت است این درحالیست که امروزه افراد می توانند با مصرف کمتر موادی که آلرژی زا هستند در جهت کنترل و پیشگیری از پلیپ بینی نقش قابل توجهی داشته باشند.

 



تاريخ : شنبه 29 / 1 / 1391برچسب:, | 22:28 | نویسنده : م

اگرچه سكوت همیشه با ارزش تصور شده اما اتاقی در آمریكا وجود دارد كه به دلیل سكوت بسیار بالای آن تنها برای زمان كوتاهی قابل تحمل است.

 به گزارش تک ناز به نقل از ایسنا، طولانی‌ترین زمانی كه انسان می‌تواند در «اتاق بدون پژواك» كتابخانه اورفیلد در جنوب مینیاپولیس دوام بیاورد، تنها 45 دقیقه است.

 این اتاق تا 99.99 درصد جاذب صدا بوده و ركورد گینس را برای ساكت‌ترین مكان جهان در اختیار دارد؛ اما اقامت طولانی در آن در برخی موارد فرد را دچار اوهام می‌كند. این اتاق خاصیت فوق سكوت خود را از طریق مثلثهای صوتی پشم شیشه، دیوارهای دو طرفه عایق‌دار فلزی و سیمان بدست آورده است.

 

 

 

 به گفته سازندگان، در زمان حضور در این اتاق بدون پژواك، به قدری سكوت وجود دارد كه گوش‌ها با آن سازگار شده و می‌توان صداهایی مانند ضربان قلب و حتی شش‌ها و معده را شنید.

 جهت‌یابی در این اتاق تاریك ناممكن بوده، از این رو باید در آن روی یك صندلی نشست.

 این اتاق توسط شركت‌های بسیاری در آمریكا مانند ناسا كاربرد داشته كه از آن برای آزمایش فضانوردان استفاده می‌كنند. در این آزمایشات فرد درون محفظه پر از آب معلق مانده تا مدت زمان سلامت ذهنی آنها قبل از دچار توهم و خیال شدن سنجیده شود.

 همچنین سازندگان محصولات برای سنجش صدای محصولات خود و همچنین تعیین كیفیت صوتی از این اتاق بهره می‌برند.

 برای مثال شركت موتورسازی هارلی دیویدسون از این اتاق برای كم صدا كردن موتورهای خود استفاه می‌كند.



تاريخ : شنبه 29 / 1 / 1391برچسب:, | 20:15 | نویسنده : م

 

نقیضه ای بر شعر سهراب سپهری

موشکی خواهم ساخت!

خواهم انداخت هوا!

دور خواهم شد از این خاک فقیر

که در آن هیچ کسی نیست که بی زور کتک

صبح بیدار شود!

 موشک از سوخت تهی!

ودلم می خواهد بروم بالاتر

ودلم می خواهد چه قدر حرف جدید!

ودلم می خواهد

همچنان خواهم راند.

نه به پیران دل خواهم بست

نه جوان ها که سر از تخم به درمی آرند!

که به بی غیرتی هم معتادند

وهمه حرفه شان

شیره مالیدن بر سرو هیکل یک دختر احساساتی ست!

دور از اینجا شهریست!

 که در آن چهره زن حق تجلی دارد!

چشم ها تشنه چرخیدن نیست !

وبرادر، خواهر در عمل هست نه بر روی زبان!

عقل هر کودک قنداقی شان قد عقل من و توست!

مردم از عادت ول کن به درک

قفل بر فکر و زبان ها نزدند!

تیتر جنجالی فردا صبح است!

بر تن آزادی بختکی افتاده است!

دور از اینجا شهریست!

که در آن آب به اندازه چشمان سحر خیزان هست!

شاعران پول به اندازه فردا دارند!

وصدای زنشان مثل شب کوتاه است!

دور از اینجا شهریست

موشکی باید ساخت!

 



تاريخ : جمعه 29 / 1 / 1391برچسب:, | 12:31 | نویسنده : م
احمدشاه
شخصیت های معروف ایران در کودکی+عکس
علی لاریجانی
شخصیت های معروف ایران در کودکی+عکس
علی شریعتی
شخصیت های معروف ایران در کودکی+عکس
داریوش اقبالی
شخصیت های معروف ایران در کودکی+عکس
ابی – ابراهیم حامدی
شخصیت های معروف ایران در کودکی+عکس
گوگوش – فائقه آتشین
شخصیت های معروف ایران در کودکی+عکس
همایون خرم
شخصیت های معروف ایران در کودکی+عکس
لیلا فروهر
شخصیت های معروف ایران در کودکی+عکس
مریم فیروز
شخصیت های معروف ایران در کودکی+عکس
محمد مصدق
شخصیت های معروف ایران در کودکی+عکس
مصطفی چمران
شخصیت های معروف ایران در کودکی+عکس
روح الله موسوی خمینی
شخصیت های معروف ایران در کودکی+عکس
صادق هدایت

شخصیت های معروف ایران در کودکی+عکس



تاريخ : شنبه 29 / 1 / 1391برچسب:, | 5:36 | نویسنده : م

 

 از فصل روئیدن سبزیجات و میوه هایی است که تنوع بیشتری نسبت به خوراکیهای سایر فصول دارند. مصرف این غذاهای بهاری می تواند بدن انسان را از درون خانه تکانی کنند و سلامت را به همراه بیاورد.

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، فصل بهار از راه رسید و با خود فراوانی میوه ها و سبزیجات تازه را به همراه آورد. در این گزارش به معرفی ۶ خوراکی پرقدرتی پرداخته می شود که می توانند رژیم غذایی روزانه شما را متنوع کنند و سلامت را برایتان به ارمغان بیاورند.

 

مارچوبه

 

 

این گیاه ترد و نازک به مدت صدها سال به عنوان یک ماده غذایی لوکس در طبقه اعیان استفاده می شد. یک پیمانه از این گیاه می تواند بیش از نیمی از نیاز روزانه شما به ویتامین K را تامین کند. این ویتامین نقش مهمی در لختگی خون و حفظ قدرت استخوانها ایفا می کند.

مارچوبه همچنین یک منبع گیاهی غنی از آهن است که به حفظ استخوانها، مو و قدرت ناخنها کمک می کند. این خوراکی به صورت بخارپز یا سرخ شده برای شام در سالاد و املت سرو می شود.

 

 اسفناج

 برگهای سبز این گیاه لذیذ قادرند بدن شما را از سر تا انگشت پا تغذیه کنند. اما منحصراً اثر ویژه ای در محافظت از قدرت بینایی شما دارند. اسفناج غنی از آنتی اکسیدانهایی چون بتا- کاروتن، ویتامین C و ویتامین E است که همگی آنها خطر آب مروارید و تخریب ماکولار چشم را از طریق خنثی کردن خطرات رادیکالهای آزاد کاهش می دهند.

 

 

اسفناج همچنین منبع غنی از “لوتین” و “زی گزاتنین” است. این دو ماده خوراکی برای چشم اثر ضد آفتاب دارند و می توانند از آسیب دیدگی به شبکیه جلوگیری کنند. مخلوطی از برگهای جوان اسفناج با برگهای کاهو معمولی می تواند بهره غذایی سالاد شما را افزایش دهد.

 

توت فرنگی

 

این میوه آبدار از گروه خانواده توتها یکی از قویترین منابع ویتامین C است. این ویتامین به بدن شما در تولید کلاژنها کمک می کند. کلاژن یک ساختار پروتئینی است که به جوانی و شادابی پوست کمک می کنند. توت فرنگی همچنین یکی از کم کالری ترین و کم قندی ترین میوه ها است. این بدان معنی است که می تواند قند را در بیماران دیابتی به روشی مثبت مدیریت کند. در این فصل می توانید از خوردن این میوه به صورت تکه شده همراه با غلات یا خامه لذت ببرید.

 

 رازیانه

 

 

این سبزی بهاری غنی از پتاسیم است و برای سلامت قلب فواید بسیاری به همراه دارد. این خوراکی دارای یک بافت مجعد و طعم و مزه منحصربفرد شیرین بیان است.

 

 

مصرف رژیم غذایی غنی از پتاسیم به بدن کمک می کند که مازاد سدیم را بزداید و در نهایت منجر به کاهش فشار خون به ویژه در بیماران مبتلا به فشار خون بالا شود.

 بخش کروی شکل کمرنگ انتهایی این گیاه می تواند تکه تکه و به صورت خام یا پخته مصرف شود. برگهای پر- مانند سبز تیره این خوراکی نیز می تواند به عنوان چاشنی به کار رود. رازیانه تفت داده شده به همراه روغن زیتون و سرکه بالزماتیک می تواند در کنار بشقاب شما گذاشته شود و یا تکه های باریک رازیانه خام با گریپ فروت یا پرتغال در سالاد قرار گیرد.

 

 تره فرنگی

 

تره فرنگی محتوی تمام ترکیبات ضد سرطان است. بنابراین، این سبزی که در بهار بسیار فراوان است می تواند در رژیم غذایی هفتگی شما قرار گیرد و به راحتی بدن را از هجوم این بیماری مهلک حفظ کند. همانند سایر گیاهان عضو خانواده پیازداران، خورد کردن تره فرنگی می تواند مخزن ترکیبات گوگردی تند آن را خارج و یک ماده بالقوه ضد سرطان را عرضه کند.

 

 

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهند که عناصر موجود در پیازها می توانند عوامل سرطانزا را بی اثر و رشد سلولهای سرطانی را آهسته کنند.

 همچنین مطالعات دیگری نشان می دهند افرادی که به طور مرتب از پیازها (شامل تره فرنگی) استفاده می کنند با خطر کمتری برای ابتلا به انواع مختلف سرطان روبه رو هستند. برای سود جستن از فواید تره فرنگی می توانید از این خوراکی پرقدرت در تهیه یک سوپ لذیذ استفاده کنید.

 

نخود فرنگی

 

نخودفرنگی شیرین و تازه، یک خوراک لذیذ است. این گیاه در فصل بهار و در یک دوره کوتاه رشد می کند و دوره زندگی بلندی ندارد. بنابراین یافتن نخود فرنگی تازه در بهار یک فرصت بزرگ به شمار می رود. یک پیمانه نخود فرنگی ۱۱۵ کالری و بیش از ۷ گرم فیبر به ویژه فیبرهای قابل حل کاهنده کلسترول تولید می کند.

 

 

درحقیقت، نتایج تحقیقات نشان می دهند که مصرف ۵ تا ۱۰گرم بیشتر از فیبرهای قابل حل می تواند کلسترول بد (LDL) را به میزان ۳ تا ۵ درصد کاهش دهد.

 نخودفرنگی پخته می تواند در سالاد ماکارونی و یا در روغن زیتون همراه با برگهای نعناع و برشهای لیمو ترش در کنار بشقاب غذا سرو شود.



تاريخ : چهار شنبه 28 / 1 / 1391برچسب:, | 19:45 | نویسنده : م

 

 

تعدادی از این بیماری ها به قرار زیرند:

 

Leukoencephalopathy-PML
PML، اختلالی عصبی است که موجب تخریب میلین، غشای چربی محافظ سلول‌های عصبی مغز و نخاع می‌شود و به عنوان ماده سفید سیستم عصبی مرکزی (CNS) نیز شناخته می‌شود. این بیماری بر اثر ویروسی به نام JV، به وجود می‌آید. نام این ویروس از ابتدای اسم بیماری که اولین بار به آن مبتلا شد، گرفته شده است. این ویروس بسیار شایع است و در 85درصد جمعیت بزرگسال وجود دارد. در افراد سالم غیرفعال است و تنها زمانی که سیستم ایمنی بدن به شدت ضعیف شده باشد مثل کسانی که مبتلا به ایدز یا بدخیمی‌های هماتولوژیکی هستند و در دریافت‌کنندگان اعضای پیوندی که برای جلوگیری از عدم پذیرش عضو پیوندی، داروهای ایمنی- بازدارنده مصرف می‌کنند موجب بیماری می‌شود. از هر 200هزار نفر تقریبا یک نفر به PML مبتلا می‌شود.

 

Paraneoplastic Neurologic Syndromes-PNS
سندروم عصبی پارانئوپلاستیک (PNS)، سیستم عصبی (مغز، نخاع، اعصاب و ماهیچه‌ها) بیماران سرطانی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. واژه paraneoplastic یعنی سندروم عصبی به دلیل خود تومور ایجاد نشده بلکه به دلیل واکنش‌های ایمنی که تومور ایجاد می‌کند به وجود می‌آید. سیستم ایمنی نرمال بدن، این تومور را به عنوان مهاجم تصور می‌کند. وقتی که این اتفاق می‌افتد، سیستم ایمنی با استفاده از آنتی‌بادی‌ها و لنفوسیت‌ها برای مقابله با این تومور، پاسخ دفاعی می‌دهد. نتیجه این است که سیستم ایمنی خود بیمار باعث خسارات جانبی به سیستم عصبی می‌شود که گاهی بسیار شدید است. در بسیاری از بیماران، آسیبی که از سوی این پاسخ ایمنی به سیستم عصبی می‌رسد بسیار فراتر از آسیبی است که به تومور وارد می‌شود. تاثیرات PNS گاهی دایمی بوده و گاهی به طور کامل مرتفع می‌شود.
 

Dercum’s Disease
بیماری درکوم، اختلال بسیار نادری است که با رشد بافت چربی (لیپوماس) به صورت دردناک همراه است. این رشد عمدتا در بالای بازوها و ران رخ می‌دهد و زیرجلدی است. درد همراه با این بیماری اغلب بسیار شدید است. بیماری درکوم در بزرگسالان و عمدتا زنان شایع بوده و گاهی با اضافه‌وزن، افسردگی، بی‌حالی و گیجی همراه است. علت دقیق بیماری درکوم نامشخص است.

 

Familial Idiopathic Basal Ganglia Calcifications) Fahr’s Disease)
بیماری Fahr یک اختلال عصبی همراه با رسوب کلسیم (کلسیفیکاسیون) و از دست دادن سلول‌های مربوطه در نواحی خاصی از مغز مثل گانگلیون بازال است. این شرایط مرسوم به ایدیوپاتیک بازال گانگلیا کلسیفیکاسیون یا IBGC است چراکه هیچ توضیح واضحی برای چنین رسوب کلسیمی در این نواحی مغز (ایدیوپاتیک) وجود ندارد. علایم مربوطه شامل زوال تدریجی توانایی‌های شناختی (دمانتیا) و از دست دادن مهارت‌های حرکتی است. همزمان با تشدید بیماری، بیماران با فلج و از کارافتادگی به دلیل افزایش سفتی ماهیچه‌ها و محدودیت‌های حرکتی (فلج انقباضی) مواجه می‌شوند.
 

Neuromyelitis Optica) Devic’s disease)
Neuromyelitis Optica که به عنوان بیماری Devic (DD) شناخته شده است، اختلالی مزمن در بافت عصبی است که همراه با عفونت عصب بینایی و عفونت نخاع (myelitis) است. دو نوع از این بیماری وجود دارد. در نوع اول که شیوع کمتری دارد، حملاتی در فواصل زمانی کوتاه وجود دارد اما بعد از اولین حمله، عمدتا تکرار می‌شود. درنوع دوم که شایع‌تر است، حملات تکراری رخ می‌دهد و فاصله بین حملات ممکن است هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها باشد.

 

Tardive Dyskinesia
Tardive Dyskinesia، اختلال عصبی حرکتی غیرارادی است که به دلیل استفاده از داروهای گیرنده دوپامین که جهت درمان مشکلات روانی یا گوارشی تجویز می‌شوند، ایجاد می‌شود. استفاده طولانی‌مدت این داروها باعث ایجاد اختلالات بیوشیمیایی در منطقه‌ای از مغز به نام جسم مخطط می‌شود. دلیل ابتلا به این بیماری در برخی از کسانی که چنین داروهایی را مصرف می‌کنند شناخته‌شده نیست. Tardive

 

Dystonia Landau Kleffner Syndrome
سندروم (Landau Kleffner (LKS، باعث از دست دادن درک و بیان کلامی (آفازی) به دلیل اختلال شدید الکتروانسفالیک (EEG) است و اغلب منجر به تشنج می‌شود.
 

Alpha-1-Antitrypsin Deficiency) A1AD)
نقص آنتی‌تریپسین آلفا-1 (A1AD) اختلالی ارثی است که همراه با سطح پایین پروتئینی به نام آنتی‌تریپسین آلفا-1 (A1AD) در خون است. این نقص منجر به مستعد بودن شخص به ابتلا به انواع بیماری‌ها مخصوصا امفیزما، بیماری کبدی یا در موارد نادر، بیماری پوستی به نام پانی کولیتیس می‌شود. نقص A1AD به پروتازها که نقش شکستن پروتئین را بر عهده دارند اجازه می‌دهد به بافت‌های مختلف بدن حمله کنند که منجر به تغییرات مخرب در شش‌ها (emphysema) و آسیب به کبد و پوست می‌شود.

 

Cyclic Vomiting Syndrome) CVS)
سندروم استفراغ گردشی (CVS)، اختلالی نادر است که همراه با حملات شدید تشنجی و استفراغ است. هر حمله ممکن است چند ساعت تا چند روز طول بکشد و بعد بیماران یک دوره بدون تشنج را سپری کرده و سپس این حملات دوباره آغاز می‌شوند. علایم دیگر این بیماری، رنگ‌پریدگی، بی‌رمقی، دردهای شکم و سردرد است. در برخی از کودکان مبتلا این بیماری ت شدید شده و در برخی دیگر با افزایش سن به میگرن تبدیل می‌شود. این بیماری بیشتر در کودکان مشاهده می‌شود. دلیل اصلی این بیماری ناشناخته است.

(Spinal Muscular Atrophy (SMA
آتروفی عضلانی نخاعی (SMA) به اختلالات ارثی گفته می‌شود که به دلیل از دست دادن سلول‌های عصبی خاصی به نام نورون‌های حرکتی ایجاد می‌شوند. نورون‌های حرکتی، ضربات عصبی را از مغز یا نخاع به ماهیچه‌ها یا بافت‌های غددی منتقل می‌کنند. از دست دادن این نورون‌ها منجر به ضعف فزاینده ماهیچه‌ها و آتروفی خصوصا در شانه‌ها و پشت می‌شود.



تاريخ : چهار شنبه 28 / 1 / 1391برچسب:, | 19:34 | نویسنده : م

 

در واقع دایره های بالا هیچ حرکتی نمی کنند و این خطای چشم است که فکر می کنید دایره ها حرکت می کنند



تاريخ : چهار شنبه 28 / 1 / 1391برچسب:, | 19:23 | نویسنده : م

A 2.5 kg brick is supported by a piece of aerogel weighing only 2 grams

چندی پیش در منطقه فینیکس واقع در آریزونا در کشور آمریکا، کشاورزی بنام دیوید هادسون به ماده ی سفید رنگی که در سرتاسر زمینهای زراعی اش گسترده بود مشکوک شد و مقداری از آنرا به آزمایشگاههای معتبر سپرد تا به او بگویند که این ماده سفید رنگ متشکل از چه مواد اولیه ای است. اما در عین ناباوری، پاسخ آزمایشگاه این بود:You Have Pure Nothing یعنی شما یک ماده ای دردست دارید که خالصاً هیچ چیز مشخصی که در جدول عناصر تعریف شده باشد در آن به چشم نمی خورد!

اما پس از چندی یک آزمایشگاه روسی به روش آزمایش آمریکاییها شک کرد و روش جدیدی را برای آنالیز این ماده ی عجیب پیش رو گذاشت که صحیح تر بود و بلاخره پرده ی جادویی کنار رفت و عنصر تشکیل دهنده رخ نمود.

این ماده شکل دیگری از اتم های طلا بود که بصورت یک نانو رشته (رشته ای از الکترونها که از پی هم قرار می گیرند و شکل یک تسبیح نخ شده را دارد) در آمده بود. نام علمی آنORME یا OR MUS مخفف Orbit ally Rearranged Monotonic Element می باشد.

آزمایشات بعدی، اما، حیرت آورتر بودند. برای وزن کردن آن، یک پیمانه ی خالی را ابتدا وزن کردند و سپس مقدار مشخصی از این گرد سفید رنگ را درون پیمانه ریخته مجدداً وزن کردند و در عین ناباوری در تمام این توزینها، همواره وزن پیمانه+وزن گرد سفید رنگ از وزن پیمانه ی خالی “کمتر” بود! آزمایشی که چندین بار تکرار شد و همواره یک پاسخ را ارائه می داد. گویی که 40 درصد از جرم این ماده در جهان ما و 60 درصد دیگر آن در جهانی موازی با جهان ما سیر می کند.

نکته ی مهم زمانی به چشم آمد که محققان، پیمانه ی لبریز از ماده سفید رنگ را حرارت دادند و مشاهده کردند کهدر حرارت بسیار بالا وزن پیمانه به سمت صفر گرم سوق پیدا کرد. یعنی “با حرارت دادن به این ماده، می توان جاذبه را دفع نمود”.

ناسا با بهره گیری از این ترکیب جدید طلای بسیار ناب (The Pure Gold) توانست ماده ی جدیدی اختراع کند با نام آیروژل (AeroGel) که به خودی خود از هوا سبک تر است و فرم خالص آن می تواند در هوا شناور باشد و همچنین با حرارت دادن به آیروژل، این ماده می تواند وزنهایی بیش از وزن خود را نیز در هوا معلق نگاه دارد. ناسا از این ژل در تحقیقات گسترده ای بهره می برد. (در ویکیپدیا جستجو کنیدAeroGel )

اما چندی پیش، در “صحرای سینا” (علاقه مندان به آثار سیچین توجه فرمایند) معبدی متعلق به راهبان مصر باستان کشف شد که درون آن آکنده بود از پودری سفید رنگ! آزمایش این ماده نشان داد که شباهت زیادی بین این پودر تازه کشف شده با نانو رشته ی طلا وجود دارد. مصریان باستان به این ماده “مفکات” می گفتند و راز تهیه آن در دست راهبان مقدس بوده است.

ترکیب مفکات با حرارت می توانسته بی وزنی را بهمراه آورد و شاید راز چگونگی ساخته شدن اهرام عظیم مصر در همینجا نهفته باشد.

به این نکته توجه کنید: نام تمام اشکال هندسی (چه به فارسی و چه به لاتین) مستقیما به شکل هندسی آنها اشاره می کند. مثلاً دایره از دوار بودن می گوید، مثلث از سه ضلعی بودن. اما در این بین نامی که برای شکل هندسی “هرم” در نظر گرفته شده یک استثنای عجیب است. هرم در لاتین Pyramid ترجمه شده که از ترکیب دو کلمه ی Pyro بمعنی “آتش” و Amid بمعنی “گرفته شده” تشکیل شده است. بنابراین Pyramid یعنی Fire Begotten یا از آتش گرفته شده!!! حتی اسم عربیِ “هِرم” نیز از ریشه هُرم بمعنی حرارت و داغی گرفته شده و اشاره ای به شکل هندسی آن ندارد.


می توان خصوصیات پودر سفید طلا را به اینگونه بر شمرد:

1- خاصیت ضد جاذبه در حرارت های بالا

2- خاصیت ابر رسانایی در حرارت بالا

3- اتصال کوانتومی به دیگر جهانهای موازی Quantum Entanglement

4- عدم مشابهت با ساختار عناصر جدول مندلیف

5- درصورت برهم خوردن ساختار رشته ای، با نوری بسیار درخشان منفجر می شود

6- بدلیل ساختار اتمی تک رشته ای، امکان تبدیل این ماده به مواد دیگر وجود دارد

7- درصورت مصرف خوراکی، افزایش کارآیی مغز انسان را در دو نیمه چپ و راست بدنبال دارد

8- در صورت مصرف خوراکی، افزایش طول عمر DNA که متعاقباً طول عمر انسان را بدنبال دارد.


تاريخ : سه شنبه 27 / 1 / 1391برچسب:, | 18:26 | نویسنده : م

کتون اوری:ستونها محصولات نهایی متابولیسم ناقص چربی هستند. در حالت طبیعی زیر به صورت معمول در ادرار دیده می شوند:

 ■در طول گرسنگی

■حاملگی

■شیردهی

■پس از اسهال و استفراغ

 در حالت پاتولوژیک هم ستون ها در ادرار دیده می شوند. نمونه بارزش دیابت ملیتوس است.

 نیتریت: در این آزمایش مقدار احیا شدن نیترات به نیتریت توسط باکتری های گرم منفی تعیین می شود.جواب منفی به این معنی نیست که باکتری وجود ندارد. یک پاتوژن گرم مثبت ممکن است آنزیم احیا کننده نیترات نداشته باشد.

 لکوسیت استراز:سلولهای سفید خون مخصوصا فا گوسیتها حاوی استرازهستند. جواب مثبت نشاندهنده گلبول سفید در ادرار است.

 بیلیروبین – اوروبیلینوژن: بیلیروبین محصول اولین مرحله تجزیه شدن هم است. هم حاصل تجزیه سلولهای قرمز خون است که عمر ۱۲۰ روز آنها به اتمام رسیده است. بیلیروبین و مشتقات آن مجموعا رنگدانه های صفراوی نامیده می شوند. اوروبیلینوژن در روده در نتیجه عمل باکتری ها بر روی بیلیروبین تولید می شود.

 قند در ادرار: معمولا نباید در ادرار وجود داشته باشد. شایعترین قند ادرار گلوکز است. برخی علتهای گلیکوزوری غیر پاتولوژیک مانند: استرس روحی – روانی، حاملگی و مصرف غذای پر- قند در ادرار دیده می شود. لاکتوزوری در دوران حاملگی و شیردهی طبیعی است پنتوزوری و فروکتوزوری بعد از مصرف پنتوز و فروکتوز زیاد رخ می دهد.



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد